Comunicat Theda Mar – Marmosim

Bucuresti - 17 octombrie 2021 -

 Referitor la Articolul publicat pe Site-ul Recorder.ro, pentru corecta informare a opiniei publice, facem urmatoarele precizari: 


 


Respingem categoric continutul superficial si ofensator al articolului mai sus 

 


mentionat la adresa activitatii prestate de grupul nostru de societati. 

 


Respingem asocierea intre activitatea economica a grupului nostru de firme 

 


si activitatea politica a domnului Adriean Videanu si facem precizarea ca inca de 

 


la inceputul anului 2015, acesta NU mai era membru al niciunui partid politic. 

 


Aducem la cunostinta opiniei public ca grupul de societati Theda Mar 

 


Marmosim isi desfasoara activitatea in acest domeniu de peste 50 de ani, in cadrul 

 


societatiilor noastre activeaza profesionisti de exceptie incepand de la muncitorii 

 


ce lucreaza in carierele de piatra, unitatile de procesare, maestrii pietrari din 

 


atelierele de cioplitorie si slefuitorie, continuand cu ingineri proiectati, arhitecti, 

 


artisti plastici, economisti, ingineri de santier, montatori, personal logistic si 

 


auxiliar. Toti acestia au participat la executia a numeroase proiecte de referinta, 

 


atat in tara cat si in strainatate. 

 


Mentionam totodata ca societatea noastra a inceput colaborarea cu 

 


Patriarhia Romana in anul 2018, la 3 ani dupa ce domnul Adriean Videanu si-a 

 


incheiat activitatea politica iar modul in care s-au derulat discutiile de negociere si 

 


stabilire a termenilor contractuali a fost rolul activitatii unei echipe de profesionisti 

 


incepand cu arhitectii si proiectantii nostri, managerii de proiect si montaj. 

 


Alaturarea pe care doriti sa o insinuati are singurul scop de a discredita in mod 

 


eronat si intentionat o colaborare avand singurul obiectiv de a face “rating”. 

 


Suntem mandri si onorati ca avem ocazia sa participam la construirea 

 


acestui monument arhitectonic care, in opinia noastra si a specialistilor in 

 


domeniu, este o lucrare de opera similara si de aceeasi importanta cu alte 

 


asemenea monumente care sunt considerate puncte de reper mondial si obiective 

 


de interes turistic, cum ar fi Catedrala San Pietro – Vatican, Catredala Notre Dame 

 


– Paris, Domul din Milano, Catedrala Sagrada Familia – Barcelona, Catedrala 

 


Sfantul Stefan – Viena, etc. 

 


Suntem consternati de modul in care ati ales sa propagati acuzatii si 

 


evaluari asupra unor categorii de lucrari fara a le sustine cu expertiza tehnica de 

 


specialitate. Ne exprimam dezamagairea asupra lipsei de claritate si de dorinta 

 


de a intelege nivelul de complexitate pe care o astfel de constructie il implica, prin 

 


contactarea unor specialisti avizati in domeniu. 

 


Toate lucrarile de piatra realizate, asa cum s-a mentionat de altfel si in 

 


articolul Recorder, sunt lucrari extrem de complexe ce au necesitat sute de ore 

 


de proiectare de specialitate, omologari speciale si agrementari tehnice, teste de 

 


rezistenta, incercari speciale in situ, inspectii si receptii de materiale la furnizorii 

 


de materie prime uneori a fost necesar sa ne deplasam in zone cu risc, certificari 

 


pentru piesele metalice, subansamblele si auxiliare folosite, selectie speciala si 

 


premontaje. Cu alte cuvinte, fiecare aranjament alcatuit din mai multe elemente 

 


constituie un obiect de arta care nu se poate realiza decat mobilizand resursele 

 


si expertiza unei intregi echipe intr-un mod sustinut pe o perioada indelungata. 

 


Toate elementele ornamentale sculptate in piatra sunt atent studiate si 

 


documentate. Fiecare dintre ele au o semnificatie si o simbolistica aparte specifica 

 


spectrului bisericesc si pentru a putea fi propuse spre aprobare au fost necesare 

 


mii de ore de analiza de detaliu avand ca subiect stiluri arhitectonice, ansambluri 

 


specifice, constructii, elemente ornamentale, etc. 

 


Ne-a bucurat decizia Patriarhiei Romane de a opta pentru companii cu 

 


actionariat integral romanesc folosind materiale autohtone si sustinand totodata 

 


prin aceasta economia nationala. Astfel, pentru a sustine acest proiect inchinat 

 


Eroilor Romani si pentru a putea asigura calitatea si cantitatea necesare derularii 

 


lucrarilor la Catedrala, inca de acum 3 ani, societatea noastra a renuntat la toate 

 


exporturile de marmura de Ruschita, selectia Muse Champagne – care reprezinta 

 


cea mai buna calitate din zacamantul de marmura de Ruschita. Pentru acest 

 


material, Muse Champagne, care reprezinta maxim 2% din totalul cantitatii 

 


extrase din cariera de piatra, societatea noastra si-a asumat oferirea unei garantii 

 


de 40 de ani!!! Nu stim daca autorul articolului intelege ce presupune asumarea 

 


unei astfel de garantii la nivel de business si a implicatiilor si responsabilitatilor ce 

 


decurg din acest lucru. 

 


Asadar, in cele de mai jos vom prezenta punctul nostru de vedere asumat 

 


si argumentat tehnic pentru fiecare afirmatie considerata lacunara si malitioasa 

 


pentru a discredita activitatea unor intregi echipe de experti. 

 


In articol s-a precizat: “Am cerut de la ei oferte de preț pentru sistemele de 

 


prindere folosite la catedrală și am găsit valori umflate chiar și de zece ori.” 

 


Raspuns: 

 


Toate elementele metalice si auxiliarele folosite la prinderea elementelor de 

 


piatra sunt realizate din metale de inalta calitate (de exemplu inox clasa A4). 

 


Observam ca in articolul Recorder nu este facuta distinctia intre calitatea 

 


metalelor. Banuim ca a fost o alta “scapare” a jurnalistului de la care ne-am fi 

 


asteptat in spiritul eticii profesionale sa faca o minima verificare impartiala. Astfel, 

 


vom clarifica noi si acest aspect, luand ca exemplu pozitia din articolul Recorder 

 


descrisa drept: “Suruburi FAZ II 12/30 avand descriere comerciala - FAZ II 12/30 

 


(12X130) ANCORA METAL” – fiind si cea mai ridicata din punct de vedere al 

 


valorii. 

 


De fapt, acest “surub” – asa cum a fost prezentat el de Recorder, este o 

 


ancora metalica din INOX de inalta rezistenta, folosita la prinderea in beton a 

 


substructurii metalice pe care au fost agrafate ulterior elementele masive de 

 


piatra. Denumirea corecta este “FAZ II 12/30 (12X130) A4 ANCORA METAL 

 


INOX”. Cei care sunt cu adevarat ingineri constructori inteleg diferenta intre 

 


“metal” (care este in general o denumire folosita pentru a desemna generic un 

 


otel) si Inox grad A4 - atat din punct de vedere al calitatii si caracteristicilor tehnice 

 


ale materialului, cat si a diferentelor de cost. La o solicitare de oferta adresata 

 


catre furnizorul de astfel de elemente, am primit cotatia de pret actuala (pe care 

 


de altfel ar fi primit-o si Recorder daca ar fi solicitat piesa corecta). Valoarea 

 


actuala este cu peste 19.000 de euro MAI MARE decat valoarea cu care a 

 


contractat Patriarhia acest reper. 

 


Un alt exemplu este reperul “Piulita M12” a carei denumire comerciala 

 


CORECTA este de fapt “Piulita M12 INOX”. Asadar este vorba despre acelasi 

 


material – INOX al carui pret il putem afla la o simpla interogare in piata si vom 

 


ajunge la concluzia ca este de peste 2 ori MAI MARE decat pretul contractat de 

 


Patriarhie, si NU de 10 ori mai mic cum mentioneaza Recorder. Dar sigur, ca 

 


pentru a prezenta o realitate din piata ar fi fost de asteptat ca jurnalistul de 

 


investigatii sa colecteze informatii reale prin mijloace directe si documentate care 

 


sa ofere un termen de comparatie corect. Din pacate este o lamentabila eroare 

 


pentru jurnalismul de investigatie din Romania. 

 


Acest obiectiv este si va fi parte din patrimoniul national, cultural si spiritual 

 


al acestei tari. Asadar, reprezinta un proiect de importanta nationala si este 

 


incadrat ca atare in clasa de constructie corespunzatoare. Din acest motiv s-a 

 


decis utilizarea materialelor auxiliare cu cele mai bune specificatii tehnice pentru 

 


a asigura prinderea la inaltime a masivelor de piatra si rezistenta de-a lungul 

 


timpului. Facem precizarea ca materialele folosite trebuie sa fie adecvate clasei 

 


de constructii si sa raspunda exigentelor solicitate prin caietul de sarcini care 

 


prevede ca obiectivul trebuie sa reziste la solicitarile unui cutremur de 9 grade pe 

 


scara Richter. 

 


In concluzie, enuntul Recorder nu este doar nefondat dar aduce prejudicii 

 


de imagine unei companii care actioneaza independent, pe o piata libera conform 

 


unor principii sanatoase de business si folosind expertiza tehnica necesara intr-un proiect de o inalta complexitate tehnica. 

 


In articol s-a precizat: "Am văzut că o bucată de Onyx care are grosime de 48 de 

 


centimetri costă 16 mii și ceva de euro."

 


Raspuns: 

 


Acea piesa de onix pentru Poarta Imparateasca are de fapt dimensiunea de 

 


incadrare de 50cm x 125cm x 48cm = 0,3 metri cubi, piesa avand o greutate de 

 


aproximativ 630 kg. Pretul include materialul, proiectare de specialitate, 

 


procesarea materialului (rectificare, profilare, cioplitorie, slefuire), montajul 

 


acestuia, auxiliarele de montaj (subansabluri metalice, elemente de prindere, 

 


ancore chimice si mecanice, rasini, etc), transportul, manipularea, retusurile dupa 

 


montaj, recristalizare, ceruire, relustruire. 

 


Pentru procesarea acestui singur reper au fost necesare aproximativ 96 de 

 


ore de executie – procesare mecanizata de inalta fidelitate pentru profilari 

 


speciale, cioplitorie de specialitate cu maestri pietrari, slefuitorie si peste 16 ore 

 


de montaj specializat (echipa de montaj formata din 4 pietrari). 

 


Mentionam ca pentru a putea procesa elementele respective si pentru a 

 


raspunde exigentelor tehnice aferente importantei unui astfel de obiectiv sunt 

 


necesare blocuri compacte, nefisurate si omogene din punct de vedere al culorii, 

 


tonalitatii si al dispunerii de venatura. In acest sens au fost facute deplasari pentru 

 


receptia la furnizor a materialelor si selectia atenta a fiecarui bloc de piatra. 

 


In articol s-a precizat: “Doar pardoseala din altar, cea mai mică parte a încăperii 

 


principale, valorează aproape 388.000 de euro.”

 


Raspuns: Valoarea mentionata nu este aferenta doar pardoselii Sfantului Altar, ci 

 


este pentru INTREAGA pardoseala pusa in opera in Catedrala, aferenta Altarului, 

 


Soleii 1 si Soleii 2. 

 


Sunt puse in opera peste 14 medalioane realizate cu tehnologia WaterJet, 

 


elemente taiate pe curb si sub unghi, profilari speciale si insertii de “piatra in 

 


piatra”, trepte masive din piatra pe drept si pe curb, elemente de piatra sculptate 

 


tip “coaja”, piese debitate in “carte deschisa”, etc. Vrem doar sa mentionam un 

 


singur detaliu, pentru a face mai simpla intelegerea complexitatii executiei unei 

 


astfel de pardoseli, taierile folosind tehnologia waterjet a pieselor montate in Altar 

 


si Solei insumeaza peste 9,62 kilometri! 

 


Pentru toate piesele din pardoseala s-a facut premontaj la rece si 

 


rectificarile necesare astfel incat piesele sa se poata alatura urmarind continuarea 

 


venaturii pe toata suprafata montata. 

 


Pardoseala realizata este o pardoseala in desen tip “carte deschisa” fiind 

 


folosite materiale in pereche, avand debitare, procesare si manopera de maxima 

 


complexitate, piesele fiind montate cu ajutorul marcajelor pe fiecare placa pusa in 

 


opera. 

 


In articol s-a precizat: „Dom’le, n-are cum să coste atâta cheile de boltă. Orice-ar 

 


fi! Lucrez de 30 de ani cu piatră. Urc acum în mașină și îți aduc o cheie de boltă 

 


fix ca aia de la Videanu. O facem la firmă într-o oră și ți-o vând cu 30 de euro. 

 


Cum să fie 530 de euro bucata? E ireal”, ne-a spus inginerul care a preferat să 

 


nu-și dezvăluie identitatea.” 

 


Raspuns: Pretul real al piesei este de 210 euro si nu 530 de euro cum in mod 

 


eronat este indicat in articol. Cheia de bolta este o piesa masiva realizata din 

 


calcar, ce are dimensiunea de incadrare 36 x 23 x 22cm si cantareste aproximativ 

 


60kg. Piesa este un element complex, cu prelucrari speciale, profilari, cioplitorie 

 


in piatra pentru realizarea Crucii, slefuire, prelucarari speciale de cant, chertari 

 


laterale pentru montaj la inaltime, etc. 

 


Pentru realizarea unei singure chei de bolta au fost necesare 22 ore de 

 


procesare, in 3 activitati diferite: prelucrare pe CNC, cioplitorie, slefuitorie, folosind 

 


pe fiecare sectie de productie lucratori cu specializari diferite. Daca am lua in 

 


calcul DOAR costul manoperei de procesare al pietrei, costul ar fi de 129,68 euro. 

 


Montajul acestei piese se face la inaltimi considerabile. Personalul care 

 


executa un astfel de montaj este un personal specializat ce detine permise 

 


speciale de lucru la inaltime, avand calificare superioara unui montator normal. 

 


Mentionam ca lucrul la inaltime implica riscuri majore si in consecinta cheltuieli 

 


suplimentare datorate normelor SSM pe care societatea noastra le respecta . 

 


 La realizarea lucrarilor de finisaje piatra naturala pentru obiectivul 

 


Catedrala Nationala, sunt implicati peste 800 de oameni ce activeaza pe lantul de 

 


executie, atat pe partea de extractie, transport, procesare si montaj. 

 


In concluzie, consideram ca fiind nejustificate si profund tendentioase toate 

 


afirmatiile si aprecierile facute la adresa noastra, neavand nicio acoperire si fara 

 


a fi facuta o verificare reala, asa cum ar implica deontologia profesionala, avand 

 


singurul scop de a denigra.

.

Cuvinte cheie:  Adriean Videanu  recorder  Marmosim 

Mediafax nu îşi asumă în nici un fel răspunderea pentru conţinutul comunicatelor, oferind numai suportul tehnic pentru transmisia acestora.

Comentarii:

Nu există comentarii pentru acest comunicat.